poniedziałek, 25 marca 2019

Tworzymy nowe animacje w programie Scratch


 
 



Podczas kolejnych zajęć programowania dzieci uczyły się, w jaki sposób napisać program tak, aby “komunikacja” dla programowanych obiektów była nie tylko zrozumiała, ale też zróżnicowana i    dopasowana do wielu różnych sytuacji?

Uczniowie stworzyli animacje w programie Scratch: pomiędzy duszkami oraz pomiędzy ruchem myszki komputerowej i duszkiem. Poznali również nowe narzędzie Scratch’a jakim jest Pisak. Dzięki wcześniejszym umiejętnościom oraz metodą prób ułożyli właściwy skrypt.

Dzieci z łatwością zaprogramowały grę według podanych zasad. Wielu z nich przystąpiło również do jej modyfikacji według własnych pomysłów. Uczniowie zmieniali tło, dokładali kolor lub grubość pisaka, dołożyli skrypt kończący grę.

Podsumowaniem zajęć był film edukacyjny, w którym ekspert opowiada, do czego umiejętność programowania można będzie wykorzystać w przyszłości.
Pozostałe zdjęcia w galerii.