
Podczas kolejnych zajęć programowania dzieci uczyły
się, w jaki sposób napisać program tak, aby “komunikacja” dla programowanych
obiektów była nie tylko zrozumiała, ale też zróżnicowana i dopasowana
do wielu różnych sytuacji?
Uczniowie stworzyli animacje w programie Scratch:
pomiędzy duszkami oraz pomiędzy ruchem myszki komputerowej i duszkiem.
Poznali również nowe narzędzie Scratch’a jakim jest Pisak. Dzięki wcześniejszym
umiejętnościom oraz metodą prób ułożyli właściwy skrypt.
Dzieci z łatwością zaprogramowały grę według
podanych zasad. Wielu z nich przystąpiło również do jej modyfikacji według
własnych pomysłów. Uczniowie zmieniali tło, dokładali kolor lub grubość pisaka,
dołożyli skrypt kończący grę.
Podsumowaniem zajęć był film edukacyjny, w którym
ekspert opowiada, do czego umiejętność programowania można będzie wykorzystać w
przyszłości.
Pozostałe zdjęcia w galerii.